HET BOEK VAN HENOCH
De Anunnaki van Babylon doen zich voor als onze goden! Het zijn babyeters, ze leven van babyoffers, vandaar Babylon!
Dompel jezelf onder in de mysterieuze en vaak verborgen verhalen van het Boek van Henoch - een oud werk dat het verhaal van gevallen engelen en hun impact op de mensheid onthult.
Deze engelen, ooit machtige bewakers van de hemel, brachten verboden kennis naar de mensheid en veranderden het lot van de wereld voor altijd. Onder leiding van Samyaza en Azazel gaven ze mensen geheimen die zowel verlichting als vernietiging brachten.
Ontdek hoe deze verborgen kennis de balans van het universum bedreigde en de mensheid naar de rand van de afgrond leidde. Het Boek van Henoch is niet alleen een epos over verraad en goddelijke straf, maar herinnert ons er ook aan dat de zoektocht naar kennis een grote verantwoordelijkheid vereist.
Ga met ons mee op deze fascinerende reis naar een wereld die zweeft tussen licht en duisternis en leer over de eeuwige gevolgen van het nastreven van verboden kennis.
Het boek Henoch. 2000 jaar oude Bijbel onthulde angstaanjagende kennis over het menselijk ras. (Nederlands ondertiteld) - Bron: @nietsiswathetlijkt
Luister vanaf 1.40 minuut, dan hoor je dat het Boek van Henoch vanaf het jaar 400 na Christus verdween uit de Bijbel.
↓
Het Boek van Henoch
Het Boek van Henoch beschrijft een groep gevallen engelen die bekend staat als de Wachters. Er worden 200 van hen vermeld en ook uw leiders genoemd. Zijn er verbindingen tussen de Guardians en de Anunnaki? De Anunnaki zijn een groep goden uit de oude Sumeriërs, Akkadiërs, Assyriërs en Babyloniërs.
Er zijn theorieën die suggereren dat er parallellen of zelfs identificaties bestaan tussen de Wachters uit het Boek van Henoch en de Anunnaki, hoewel deze ideeën controversieel zijn in wetenschappelijke en historische verhandelingen. Terwijl de Guardians verankerd zijn in de Aramese mystieke traditie, worden de Anunnaki vaak geassocieerd met mythologische verhalen over de schepping en de rol van de goden in de Sumerische beschaving.
Bron tekst: @nietsiswathetlijkt.
Trump's aangewezen minister van Defensie Pete Hegseth wil de Derde Tempel in Jeruzalem bouwen.
Twitterbericht: https://x.com/21WIRE/status/1856630853469671606
Audio (https://t.me/oliverjanich/147652.
De reden voor hun heilige oorlog...
Uiteindelijk zal degene die genocide heeft gepleegd daarvoor verantwoording moeten afleggen!
Het zou inmiddels voor alle drie de religies duidelijk moeten zijn dat de zogenaamde God van hun respectievelijke religies niet bestaat. Omdat geen enkele god dat nodig heeft!
Zelfs niet de Enoch Anunnaki God of degene die de kerk helemaal opnieuw heeft samengesteld.
Er is maar één bron van liefde en die leeft in ons als de Goddelijke Vonk.
De reptielachtige Anunnaki en hun volgelingen hebben dat niet!
Gevonden hier in de chat!
@Saga_13_Fabijenna
Het boek van Henoch volgens Wikipedia
Henoch (Hebreeuws: חֲנוֹךְ, ḥǎnôkh, etymologie en betekenis onzeker, misschien verwant aan het Kanaänitische ḫanāku , "volgeling") was volgens de traditie in de Hebreeuwse Bijbel een voorvader van Noach en werd op 365-jarige leeftijd 'door God weggenomen'. Waarschijnlijk is Henoch dezelfde als Idris in de Koran.
Daarnaast was Henoch ook de naam van een zoon van Kaïn en een stad die door hem werd gesticht. In de documentaire hypothese wordt aangenomen dat het om een verwijzing naar dezelfde persoon en/of stad gaat. De zoon van Kaïn is van de hand van de niet-priesterlijke redacteur, de latere Henoch van de priesterlijke redacteur. Een aanwijzing hiervoor is het plaatsen als zevende in de afstammingslijn van Adam (vergelijk Judas 14: "Henoch, de zevende vanaf Adam").
Het leven van Henoch wordt beschreven in Genesis 5:18-24. Hij was 65 toen hij Metusalem verwekte. Daarna kreeg hij meer zonen en dochters. Toen hij 365 jaar oud was, "[kwam] aan zijn leven ... een einde doordat God hem wegnam".
Alle oudvaders tot Noach werden ouder dan 900 jaar, behalve Henoch. Hij was met 365 jaar erg jong. Zijn leeftijd wordt vaak gezien als symbolisch en een verwijzing naar het zonnejaar van 365 dagen.
Het verhaal dat Henoch door God werd weggenomen, wordt - net als een vergelijkbaar verhaal over de profeet Elia in 2 Koningen 2:11, die in een vurige wagen naar de hemel werd gehaald - vaak beschouwd als een vorm van hemelvaart.
Henoch wordt ook genoemd in de korte geslachtslijst van 1 Kronieken 1:1-3.
Jubileeën 4:17 noemt Henoch als grondlegger van het zonnejaar en uitvinder van het schrift.
Volgens 1 Henoch 66-73 zou Henoch vanaf Achuzan zijn weggenomen, in de joodse literatuur een vroege aanduiding van de Tempelberg in het latere Jeruzalem. Hierna ontstond er - gevoed door zijn leringen - een priesterlijke offercultus. Metusalem en zijn neef Nir waren hiervan de eerste vertegenwoordigers. Het wegnemen van Henoch komt ook voor in de Wijsheid (van Salomo) 4:7-17.
Henoch
Als we het geslachtsregister van Adam
tot Noach uit Genesis 5 lezen, wordt onze aandacht al snel getrokken
naar Henoch, de zoon van Jered (Gen. 5:18 - Niet te verwarren met de
zoon van Kaïn - Gen. 4:17). Naar hem werd ook een stad genoemd. Ook niet
te verwarren met de kleinzoon van Abraham en Ketura (Gen. 25:4; 1
Kron.1:33).
Waar de meeste van zijn voorvaders en nakomelingen meer dan 900 jaar oud werden, verbleef hij 'slechts' 365 jaar tussen de mensen. Henoch leefde dichtbij God in een maatschappij die zich volledig van God afkeerde. We lezen over hem dat hij op een gegeven moment door de HEERE werd weggenomen. Deze unieke persoon brengt ons niet alleen bij een stukje speurwerk in de Bijbel, maar laat ons ook nadenken over lessen voor gelovigen in deze tijd.
Eerste boek van Henoch
Het Eerste boek van Henoch (I Henoch) maakt deel uit van de oud-Israëlitische literatuur en wordt als zodanig gerekend tot de pseudepigrafen. Een volledige versie van het werk is alleen in het Ge'ez bewaard gebleven. De ontdekkingsreiziger James Bruce bracht in 1774 na een jarenlange reis door Afrika drie kopieën in die taal mee naar Europa. Het boek staat dan ook wel bekend als het 'Ethiopisch Boek van Henoch'. Deze Ethiopische versie berust mogelijk op een Griekse vertaling waarvan drie omvangrijke fragmenten bekend zijn. De Griekse vertaling gaat terug op een oorspronkelijke Aramese of Hebreeuwse tekst. Van een Hebreeuwse tekst is echter nooit iets gevonden. Onder de Qumranteksten bevinden zich talrijke fragmenten van I Henoch.
Boek I: Het Boek van de Wachters 1-36. Het Boek van de reuzen is in belangrijke mate een navertelling hiervan.
1 - 5
- De rechtvaardigen en de goddelozen (1: 1-3b).
- Theofanie (1:3c-9)
- Aanklacht (2-5:4).
- Uitspraak (5:1-4)
- Oordeel (5:5-9)
Deze inleidende hoofdstukken zijn zeer waarschijnlijk door de eindredactie aan I Henoch toegevoegd. De openingszin is kort en bondig: "De zegen van Henoch, waarmee hij de uitverkorenen en rechtvaardigen heeft gezegend, die in de dag van de rampspoed zullen leven, als alle zondaren en goddelozen weggedaan zullen worden; en de rechtvaardigen gered zullen worden."[10] De rechtvaardigen en uitverkorenen worden als de eigenlijke adressanten van het geschrift ingewijd in de openbaringen die volgen. Dit introductiehoofdstuk van I Henoch bevat tevens de zinsnede (1:9) die in het Nieuwe Testament wordt geciteerd (Judas 14-15).
En ziet! Hij zal komen met tienduizenden van Zijn heiligen. Om over allen gericht te houden. En alle goddelozen te verdelgen. En om alle vlees te straffen wegens al hun goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben. En voor alle harde woorden die goddeloze zondaren tegen hem gesproken hebben.[10]
Het citaat is niet geheel letterlijk te herleiden tot de tekst in één handschrift. De tekst doet deels denken aan een Griekse tekstvorm en deels aan een Ethiopische tekst.
6 - 16
- De val van de engelen (6-11).
- Visioen van Henoch - pleidooi voor de Wachters (12).
- Pleidooi voor Azazel (13-14:7).
- Visioen van Henoch (14:8-16:4).
In I Henoch wordt de val van de engelen uitvoerig beschreven. Genesis 6 heeft een zeer beknopte weergave van dezelfde gebeurtenis. Er zijn parallellen met de Sumerische mythologie. Met de Nephilim van Genesis 6 wordt dezelfde categorie bedoeld als de Enakieten van Deuteronomium 1:28 en de Anunnaki van de Sumerische kleitabletten.
17 - 36
- Eerste reis (17-19)
- De zeven aartsengelen (20)
- Tweede reis (21-22)
- Het vuur van het westen (23)
- De zeven bergen in het Noordwesten en de Boom van Leven (24-25)
- Jeruzalem met haar bergen, dalen en beken (26)
- Het vervloekte Gehinnomdal (27)
- Reis naar het oosten (28-33)
- Reis naar het noorden (34)
- Reis naar het westen (35)
- Reis naar het zuiden (36)
Boek II: Het boek van de Parabels 37-71
Dit deel van het boek is geschreven in de periode rond de aanvang van de jaartelling. Het is van alle vroege joodse bronnen het meest expliciet over de Mensenzoon, een goddelijke gestalte naast God zelf. Aan het eind van het verhaal in dit deel wordt Henoch meegenomen naar de 'hemel van alle hemelen'. Hij wordt daar ontvangen door God, de vier aartsengelen en ontelbare andere engelen en wordt daar geintroniseerd als de mensenzoon zelf
37 - 71
- Opschrift (37:1)
- Inleiding (37:2-5)
De eerste parabel 38-44
- Het gericht over de goddelozen (38)
- De woningen van de rechtvaardigen (39:1-5)
- De woning van de Uitverkorene (39:6-8)
- Lofprijzing van Henoch (39:9-11)
- Lofprijzing van de Wachters (39:12-14)
- De vier aartsengelen (40)
- Het gericht (41:1-2,9)
- De woonplaats van Wijsheid en van Onrecht (42)
- Astronomische geheimen (41:3-8; 43-44)
- Astronomische geheimen (43-44)
De tweede parabel 45-57
- Het gericht over de afvalligen (45:1-3)
- Herschepping van de hemel en de aarde (45:4-6)
- Het Hoofd der dagen en de Zoon des mensen (46)
- Recht gedaan aan de rechtvaardigen (47)
- De fontein van de gerechtigheid (48:1)
- De Zoon des mensen (48:2-7)
- Het gericht over de machthebbers (48:8-10)
- De macht en wijsheid van de Uitverkorene (49)
- De glorie en zegepraal van de rechtvaardigen (50:1-2a)
- Het berouw van de heidenen (50:2b-3)
- Het gericht over de onboetvaardigen (50:4-5)
- De opstanding van de doden (51:1-2)
- De Messiaanse tijd (51:3-5)
- De zeven metalen bergen en de Uitverkorene (52)
- Het dal van het gericht (53)
- Het vuur van de Gehinnomdal (54:1-6)
- De zondvloed (54:7-55:2)
- Het laatste gericht over Azazel, de wachters en hun kinderen (55:3-56:4)
- De laatste strijd tegen het land van Zijn uitverkorenen
- De terugkeer uit de Diaspora
De derde parabel 58-71
- Het heil voor de rechtvaardigen (58)
- De geheimen van de bliksem en de donder (59)
- De beving van de hemel (60:1-6)
- Behemoth en Leviathan (60:7-25)
- De engelen met de meetsnoeren (61)
- Het gericht over de koningen en de machthebbers (62)
- Het berouw van de koningen en de machthebbers (63)
- De gevallen engelen in de Tartaros (64)
- Henoch voorzegt aan Noach de zondvloed (65)
- De engelen die het water in toom houden (66)
- Gods beloften aan Noach (67:1-3)
- De engelen in het brandende dal (67:4-7)
- De genezende en bestraffende wateren (67:8-13)
- Michaël en Rafaël; de strengheid van het oordeel (68)
- De namen van de gevallen engelen (69:1-3)
- De namen en daden van de satans (69:4-13)
- De verborgen Naam en de eed (69:14-29)
- De hemelvaart van Henoch (70)
- Visioen van de hemel (71)
Boek III Het boek van de hemellichten 72-82
72-82
- De zon (72)
- De maan en haar schijngestalten (73)
- Het maanjaar (74)
- De vier toegevoegde dagen (75)
- De twaalf winden en hun poorten (76)
- De vier windstreken (77:1-3)
- De zeven bergen (77:4)
- De zeven rivieren (77:5-7)
- De zeven eilanden (77:8)
- De twee namen van de zon (78:1)
- De vier namen van de maan (78:2)
- De gelijke omvang van zon en maan (78:3)
- De zeven maten licht van de zon (78:4)
- De loop van de zon en van de maan (78:5-79:6)
- Wanorde in de natuur en hemellichamen (80-81)
- Opdracht aan Henoch over de vier toegevoegde dagen (82)
Boek IV Het boek van de droomvisioenen 83-90
Angelologie
Volgens I Henoch bewonderden de engelen niet alleen de aardse vrouwen, maar leerden ze aan de mensen ook bepaalde duistere kunsten, zoals het maken van wapens. Uiteindelijk belandt hoofdengel Azazel met al zijn volgers in de Tartaros voor deze misdaden. De Tartaros geldt in I Henoch als plaats waar engelen gestraft worden. Als zodanig komt de betekenis van dit woordgebruik overeen met die in de Griekse tekst van het Nieuwe Testament (II Petrus 2:4). In I Henoch 20:3 wordt de aartsengel Uriël genoemd als de Wachter die gesteld is over de Tartaros. In de Septuagint wordt de Tartaros genoemd in Job 40:15 (20), 41:23 (24); Spr 24:51 (30:16). Zie ook Hel (mythologie).
Azazel benadert Henoch in een droom met als doel hem te smeken gratie voor hem en de zijnen te bepleiten bij God. Terwijl Henoch in de hemel is, krijgt hij daar een rondleiding van de aartsengel Uriël, die Henoch leert over de posities van de sterren en planeten in het heelal.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_boek_van_Henoch
Tweede boek van Henoch: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_boek_van_Henoch
Derde boek van Henoch: https://nl.wikipedia.org/wiki/Derde_boek_van_Henoch
Henoch: Het eerste boek ooit geschreven. Heeft Henoch dit boek geschreven? Of was dit het werk van een latere
schrijver? Volgens sommige theologen is Henoch het oudste boek dat ooit
is geschreven.
Meer info: https://www.freedom-for-all-worldwide.com/l/het-boek-henoch/